Amar Bukvić

Amar Bukvić hrvatski je kazališni, televizijski i filmski glumac.

Vrlo uspješan ako je suditi po uvijek do kraja ispunjenom gledalištu Osječkog ljeta kulture ali i brojnim osvojenim nacionalnim glumačkim nagradama.

Svoje dojmove o Osijeku i Osječkom ljetu kulture otkriva nam sam Amar u današnjim razgovorima ugodnim.

Redovito briljirate u nastupima na Osječkom ljutu kulture, publika izvrsno prihvaća kako vas tako i predstave u kojima igrate. Koja je izvedba po vama bila najzahtjevnija, za koju ste se najduže pripremali?

Sigurno bi izdvojio predstavu “Kisik” Ivana Viripajeva u režiji Aide Bukvić koja je ujedno i bila produkcija samog Osječkog ljeta kulture. Bilo je to već sada davne 2012. godine. Aida i Marijana Fumić koja je vrlo vješto prilagodila Viripajeva za Barutanu, a Olga Pakalović i ja smo, u toj duo drami, imali zbilja neke sjajne glumačke momente.

Kako se osjećate nakon predstava s obzirom na intenzitet davanja sebe publici, uživljavanje u priču i ulogu? Vjerujemo da se s jedne strane u potpunosti “ispraznite”, a s druge “napunite” reakcijama publike?

Kazalište je zaista takvo da u mnogo čemu ovisi o publici. Publika nekad i usmjerava predstavu tako da je nama i svaka pojedina izvedba neke predstave drugačija! Naravno da dolazi do neke vrste ispražnjena kod nas glumaca, ali to je samo pokazatelj da ste kao glumac živjeli na sceni. Kazalište je uistinu magično!

Kakav je domaćin Osječko ljeto kulture? Jeste li kroz sve ove godine nastupanja u Osijeku uspjeli upoznati grad?

Osijek poznajem jako dobro! OLJK je na svoj način zbilja poseban! Volim Osijek i ljude u njemu. Za Osijek i Osječko ljeto kulture vežu me divna sjećanja i jedva čekam doći opet!

Davor Bobić

Danas je s nama naš dragi sugrađanin Davor Bobić.

Skladatelj, profesor, odgovorna osoba za Varaždinske barokne večeri, Osječku glazbenu srijedu te je uz sve ostalo u nekoliko navrata bio i dio tima Osječkog ljeta kulture.

Prije svega čestitke na ovogodišnjem Porinu za Najbolju skladbu klasične glazbe. Koliko su glazbenicima nagrade važne, posebno kada se radi o Porinu? Daje li vam to neki dodatnu motivaciju za daljnje stvaranje ili se tu krije zamka da se glazbenik malo opusti upravo zbog nagrade?

Hvala Vam na čestitki . Svaka nagrada po meni je važna jer daje poticaj dobitniku za daljnji rad i osobno napredovanje . Često ona puno znači za ohrabrenje a pogotovo je to od silnog značaja kod mladih osoba koje se tek moraju formirati . Meni su te nagrade u mladosti bile od neprocjenjivog značaja , usuđujem se priznati da ih tada nisam dobio teško je zamislivo da bih danas bio toliko produktivan i aktivan u stvaralaštvu no naravno to svakako nije pravilo jer postoje pojedinci koji nisu nagrađivani a ostavili su dubok trag u znanosti i umjetnosti.

Možete li nam ukratko objasniti kako birate izvođače za OLJK, koliko traje priprema i odabir izvođača za OLJK?

Odabir programskog koncepta je uvijek odgovoran i nadasve težak zadatak te iziskuje puno strpljenja, pravovremenog planiranja , pa čak i određenog lobiranja za one izvođače do kojih vam je stalo ukoliko želite da ih imate na programu. No sukladno tome neizmjerno je važno uskladiti želje s realnim mogućnostima financiranja. U tome smo dosad uvijek bili na razini zadatka da ne kažem izazova. I dakako ne manje važno da programi budu primamljivi te raznoliki za svaku dob publike.

Od Osječke glazbene srijede ste uspjeli stvoriti svojevrsni brend i manifestaciju koja je već pustila “korijenje” u Osijeku. Možemo li očekivati da će neki od izvođača sa OGS nastupiti i na OLJK-u?

Pa nažalost zbog ove krize uzrokovane virusom po prvi puta na programu OLJKA će se naći i neki izvođači koji su bili spriječeni održati koncert u okviru Koncertnog ciklusa grada pa moram iskreno priznati da sam iznimno sretan jer takvim pozitivnim pristupom su ipak dobili priliku nastupiti u Osijeku a vjerujte mi svima njima je upravo naš grad iznimno primamljiv i toliko željena destinacija nastupa da nismo puno puta sami dovoljno svjesni prednosti koje grad Osijek ima i nudi kao pravi grad kulture.

Lidija Neznanović

Petak je rezerviran za ugodne razgovore.

S nama je danas Lidija Neznanović – profesorica glazbene kulture i voditeljica škole u III. gimnaziji Osijek, korepetitorica Hrvatskog pjevačkog društva Lipa, predsjednica Hrvatske glazbene mladeži i jedna od glavnih osoba za glazbeni dio OLJK- a.

Krenimo!

Dugi niz godina ste predsjednica Hrvatske glazbene mladeži, a samim time jedna od glavnih i odgovornih za organizaciju odavno tradicionalnih memorijala Darka Lukića i Franje Krežme. Koliko vam je to iskustvo od koristi prilikom rada na odabiru izvođača za OLJK? Ukratko nam pojasnite kako to funkcionira?

Iskustvo uvijek pomaže. Stvoreni glazbeni kontakti mogu biti od velike pomoći. Memorijali okupljaju uži krug glazbenika i publiku koja traži klasične programe, no OLJK treba programe koji mogu zadovoljiti visoke kriterije ali velikog broja publike.

Koliko potencijalnih izvođača uspijete uživo poslušati prilikom odabira za program OLJK-a? Javljaju li se neki izvođači sami, bude li dilema prilikom zadnjeg slaganja programa?

Najbolji put je poslušati ili pogledati izvođače, no to baš nismo uvijek u mogućnosti. Ipak, uvijek imamo mogućnost informirati se i provjeriti svoje odluke, kontaktirati kolegu koji je bio na koncertu, poslušati preporuku. Veliki broj izvođača šalje svoje programe i detaljno ih pregledamo, no čini mi se da je veći broj programa koje smo mi odabrali i pozvali na OLJK. Ideja i želja ima puno no balans naprave realne mogućnosti OLJKa.

I za kraj vas molimo da nam „šapnete“ što bismo ove godine mogli slušati u glazbenom dijelu programa?

Ovogodišnji, dvadeseti OLJK bit će u skraćenom izdanju i za sada niti „šapnuti“ ništa ne mogu ali smo u slatkim mukama oko zadnjeg slaganja programa.

Ecija Ojdanić

Razgovore ugodne ovoga petka vodimo s jednim od najprepoznatljivijih lica malih ekrana.

Kad se kamere ugase, Ecija Ojdanić je žena koja vodi vlastito kazalište, majka dvoje osnovnoškolaca, supruga i strastvena ljubiteljica vježbanja.

Gledatelji Osječkog ljeta kulture zadnjih su vas godina imali prilike vidjeti u nekoliko potpuno različita glumačka ostvarenja, u drami Kako život, komediji Brodolomke, crnohumornoj predstavi OtpisaNE! Nezahvalno pitanje, no koja je uloga zahtjevnija?

Sve su mi jednako drage i uživam igrati sve 3 uloge. Ali uloga Dinke je nastala kroz glumačke improvizacije, tako da sam i ja koautorica teksta. Evo, dajem njoj malu prednost.

Osječko ljeto kulture vrlo je popularan događaj u gradu svake godine. Za izvedbe se uvijek traži mjesto više. Kakva su vaša iskustva i dojmovi?

Najljepši mogući. Istančana osječka u prekrasnom prostoru, redovi za ulaznice, prvorazredni kulturni događaj, i svečanost za nas glumce.

Ravnateljica ste i osnivačica Kazališta Moruzgva, s vašim ansamblom gostujete u mnogim gradovima. Kako izgleda jedno takvo putovanje na odredište, primjerice u Osijek?

Veselo. Uvijek su putovanja u kombiju prostor kad se puno smijemo, šalimo, uvijek je to neki mali maturalac. A još je to putovanje ljepše kad je odredište tako divan i gostoljubiv grad poput Osijeka.

Areta Ćurković

Sudbina je htjela da Osječko ljeto kulture upravo 2020. obilježava 20. godina djelovanja.

U godina koja će ostati zapamćena po brojnim promjenama i izazovima, i za ovogodišnji OLJK donijet će male iskorake i novitete. Ne toliko zbog koronavirusa, nego zato što to dvadeseta obljetnica zaslužuje.

Službene informacije morat ćemo još malo sačekati, a u međuvremenu imamo priliku prisjetiti se brojnih dosadašnji sudionika, suradnika i organizatora.

Za prvi razgovor odabrali smo, a koga drugoga nego našu proslavljenu umjetnicu i glumicu Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića. Areta Ćurković, junakinja brojnih predstava prisjetit će svojih OLJK iskustava.

Velike glumačke uloge ostvarili ste na OLJK-u, koliko ovakva manifestacija može značiti za kulturu i promicanje kulture općenito?

Razmišljam kako zapravo nema prave riječi kojim bi se iskazala važnost OLJK-a. Kad samo pomislim kolika je silna publika prošla kroz ovaj ljetni festival i koliko sad imamo ambasadora kulture. Puno sam puta osluškujući publiku ali i u izravnim razgovorima osjetila koliko jednostavno obožavaju i jedva čekaju svaki novi OLJK. Znači, prevažna je i neizmjerno potrebna ljudima našem gradu ali i cijelom ovom djelu Slavonije i regije.

Kakve vas uspomene vežu za OLJK? U kojim predstavama ste igrali i kakva je atmosfera općenito na OLJK-u?

Atmosfera je svečana, prekrasna, nekako uzvišena. Baš sam sinoć pričala kako je jednog ljeta kad smo imali premjeru “Kneje” u režiji Dubravke Crnojević Carić iza jednog drveta da bi izbjegao euforiju predstavu gledao i Maksim Mrvica koji je imao koncert na OLJK-u. Sljedeći dan poslao je mail na dječje kazalište, čestitku i svoje lijepe dojmove. Imala sam čast igrati na prvom “začetnom” OLJK-u u predstavi “Bistri vitez don Quijote od Manche” u reziji Zlatka Svibena. Igrala sam štitonošu Sancho Panza, a partner mi je bio Krešimir Mikić. Puno je anegdota oko te predstave, bio je to spektakl. Igrala sam još u predstavama “Ivica i Marica”, “Zlatni danci”, “Velika ,velika zemlja Oz”, “Kolbaba i Brzojavko”, “Završnica” za koju sam i nagrađena dok su se na OLJK-u još dodjeljivale nagrade. Igrala sam i u predstavama “Emil i detektivi “, “Jamesove mačke”, “Jonathanov let”, surađivala na mnogim drugim… Užasno sam ponosna jer je OLJK pozvao našu predstavu “Ljub…av-av” koju sam režirala i radila sa svojim srednjoškolcima gdje su nas isto prepoznali i nagradili u Sisku na međunarodnom festivalu “Maslacak”, a koja je posvećena priči osječkog azila i prekrasnih ljudi i volontera koji su bezuvjetno puni ljubavi. Puno je predstava, često sam zbog svojih proba i propustila sjajan program, no i ono sto sam pogledala je vrijedno ali evo izdvojila bi prekrasnu predstavu Zkm a “Brat magarac” u režiji Renea Medvešeka, prepunog rektorata (sjedili smo na betonu ispred pozornice) , “Noževi u kokošima” režija Saša Anočić… ah ne mogu se zaustaviti.

Koje iskorake treba napraviti manifestacija OLJK da bude još zamjetnija, kako na nacionalnoj tako i na međunarodnoj razini?

Samo nadograđivati i podizati postavljenu ljestvicu. Bilo bi mi zanimljivo nekakvo rađanje predstave pa čak i internacionalne kooprodukcije kako suradnika, tako i s kolegama glumcima za početak recimo sa Slovencima, Srbima, Bosancima ali i dalje. Druga stvar koja bi mi bila zanimljiva pozvati neke poznate osobe koje bi održavale radionice gdje bi mogle nastajati i neke instant, male predstavice, izlaganje publici, ili zanimljiva interakcija s publikom, čak uključivanje amatera i prije glavne izvedbe kao što na filmskim festivalima prije dugometražnog ide kratki film, mogu se prezentirati inserti s radionica i sl. Bilo mi je super kad su uvedeni razgovori s glumcima, autorima s publikom uz vođenje moderatora. Bit će ideja samo da dođe vrijeme da ih možemo realizirati. Svake godine uz sve postojeće može biti jedna novina koja se može izmjenjivati.

Miroslav Čabraja

I ovoga petka nastavljamo s razgovorima ugodnim uoči ovogodišnjeg Osječkog ljeto kulture koji obilježava 20 godina djelovanja.

S nama je sjajan glumac i vrhunski zabavljač, ali i vrhunski kuhar – Miroslav Čabraja.

Dugogodišnji ste član Organizacijskog odbora Osječkog ljeta kulture! Kako teče sam izborni proces i koliko je izazovno osmisliti program koji će biti po ukusu širem krugu posjetitelja?

Velika je čast biti dio organizacijskog odbora OLJK-a, ali i velika je i odgovornost. Organizacijski odbor, premda se novi imenuje iduće kalendarske godine, odmah po svršetku prethodnog OLJK-a kreće s radom. Gledaju se predstave, dogovaraju mogući datumi izvedbe, a pri tom se pomno osluškuje publika za koju se ova manifestacija i radi. Pazimo da programi budu raznovrsni, a opet umjetnički uobličeni u jednu cjelinu koja bi subverzivno djelovala na okolinu, pa se tu nađe programa u rasponu od umjetnički do komercijalno, ali i komercijalno mora biti subverzivno.

Kao glumac HNK Osijek sudjelovali ste u brojnim glumačkim ostvarenjima! Koje vam je ostalo u najljepšem sjećanju?

Imao sam tu sreću da sam mogao raditi i dalje radim s vrhunskim redateljima i kolegama, i svaki novi izazov nosi nešto novo i uvijek lijepo, bez obzira bilo lako ili teško, ali kad već moram birati izabrao bih rad na OLJK-ovoj produkciji “Svršetak igre” Samuela Becketta u režiji Zlatka Svibena, u kojoj sam igrao s glumcima koje jako volim, osjećam i poštujem: Areta Ćurković, Mladen Vujčić i Ivana Soldo Čabraja za koju smo i nagrađeni, a u HNK-u izdvojio bih predstavu “Othello” u režiji Damira Zlatara Freya, posljednju veliku predstavu koju sam radio s najdražim mi kolegom i prijateljem Aleksandrom Bogdanovićem.

Mnoge se zanimljive stvari tijekom OLJK-a događaju izvan scene i nevidljive su oku javnosti. Možete li se prisjetiti nekih smiješnih ili napetih situacija?

Sa Zlatkom Svibenom uvijek je zanimljivo raditi i puno se znoja prolije, živaca izgubi, ali na kraju je lijepo. Neki redatelji žele od glumca izvući maksimum, a za maksimum treba znoja. No ima jedna anegdota s rada na predstavi “Svršetak igre”. Naime Ivana i Areta su probavale jednu od scena iz komada u napuštenoj “Kožari” gdje se predstava održavala i počela je velika oluja, azbestni krov se tresao, jako je puhalo, mislili smo da će nas odnijeti, a Sviben nije htio prekinuti probu, jer su cure dobro igrale i htio je iskoristiti njihov umjetnički zanos. Ali uskoro se vrijeme pogoršavalo do te mjere da više nije bilo sigurno za sve nas, pa smo Mladen i ja morali intervenirati i odveli cure kući, Sviben se naljutio, ali sutra je već sve bilo zaboravljeno, a ostalo je povijest. Areta je dobila nagradu OLJK-a, Ivana Nagradu hrvatskog glumišta, a predstava je nominirana u najprestižnijim kategorijama.

Uz “Zaljubljenog Shakespeara” zatvoren OLJK 2019.

Jedna od najljepših uloga ikada napisanih, tako je Filip Juričić opisao svoju ulogu u predstavi „Zaljubljeni Shakespeare“, u kojoj igra upravo velikog pisca. Melodrama u izvođenju Zagrebačkog gradskog kazališta Komedija i HNK u Varaždinu donosi priču koja će uvijek biti aktualna – čovjek koji zapada u krizu, ali ljubav u njemu budi nov polet i snagu da se iziđe na kraj s problemima koji su se do tada činii nepremostivima. Juričić smatra kako je recept primjenjiv i na kazalište koje uspješno preživljava već tri tisuće godina usprskos svim izazovima, pa i ovi modernog vremena kao što su intenet i youtube. Dokazala je to i osječka publika koja je popunila gledalište Hvatskog narodnog kazališta do posljednjeg mjesta, pa i više, te tako, na najljepši mogući način, zajedno sa „Zaljubljenim Shakespeareom“ zatvorila Osječko ljeto kulture 2019.

Street Art

Dragi sugrađani,

program Udruge PLANTaža, kojega smo jučer odgodili zbog kiše, bit će održan danas, na istom mjestu, u isto vrijeme, odnosno na tramvajskom stajalištu u Perivoju kralja Tomislava, s početkom u 19 sati. Podsjetimo, Kroz program je odrađena obnova i uređenje tramvajskog stajališta ispred Perivoja kralja Tomislava, uz stručni nadzor i savjetovanje Konzervatorskog odjela u Osijeku. Uređenje i prenamjena napuštenog stajališta je koncipirano u stvaranje javne “ulične” galerije, kao popularizacija i razvijanje “ulične” umjetnosti.

Odjava 16. dana

“PREDSTAVA HAMLETA U SELU MRDUŠA DONJA”

“Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja”, po tekstu kojega je Ivo Brešan napisao prije pedesetak godina, svojevrsni je dar Hrvatskog narodnog kazališta OLJK-u i Osječanima. Mostarski ili možda bolje reći “Amlet” redatelja Ivana Lea Leme Škuncu, od lika prosvjetiteljske kukavice zabrinute za vlastitu egzistenciju, pretvara u pomalo sadističkog osvetnika. U njegovu naumu kolateralna šteta ispast će i tragedija Jocinog oca. Kao da cijela predstava u predstavi koju donjomrduški seljaci spremaju na poticaj drugarice Šimurine postaje oružje “engleskog imperijalizma” kojim se treba dokrajčiti Bukara. Umjesto prizora raspojasanog seoskog derneka na kojemu se slave tjelesni užitci i nihilizam, gdje je pravda još jednom pobijeđena, na sceni Hrvatskog narodnog kazališta u Mostaru, u državi skrojenoj po mjeri tragične groteske i međunarodne farse, najednom izroni stid. Stid kao izgubljena kategorija, uskrsla na gumnu Mrduše Donje, na dramskom toposu koji je postao sinonim za diktat ljudske gluposti, političke korumpiranosti, ulizništva i nemogućnosti zadovoljenja pravde. Lemo nagalasak stavlja i na sveprisutni primitivizam, koji je vladao ovim krajevima kako prije 50 godina, tako i danas.

Odgoda zbog kiše

Zbog kiše primorani smo odgoditi otvorenje najavljenog programa Urbane intervencije, Udruge PLANTaža. O novom terminu pravovremeno ćemo vas izvijestiti.

Hvala na razumijevanju

“Zaljubljeni Shakespeare” ipak u HNK

Zbog najavljene kiše, predstava ZGK Komedija i HNK u Varaždinu bit će odigrana u Hrvatskom narodnom kazalištu u Osijeku. Naime, scena na kojoj se predstava igra dosta je zahtjevna stoga bi ju bilo nemoguće postaviti u Tvrđi, a onda tijekom dana preseliti u HNK. Početak je nepromijenjen, u 21 sat.

Hvala vam na razumijevanju.

Odjava 15. dana

HOMMAGE PRIJATELJU

Kao hommage svom prijatelju i kolegi umjetniku Ivanu Lukačeku, Marko Pašalić održao je sinoć, u sklopu Osječkog ljeta kulture, performance, te je otvorena izložba slika. Riječ je o seriji Lukačekovih autoportreta, što povjesničar umjetnosti Igor Loinjak tumači kao potrebu umjetnika da prenese svoje najdublje unutarnje osjećaje, bili oni pozitivni ili negativni. Iz istoga razloga, potrebe iznošenja vlastitih osjećaja uzrokovanih gubitkom bliske osobe, Marko Pašalić napravio je performance kojim je kreirao odnos prema osjećaju gubitka, tuge i žaljenja. Napravio je to ritualiziranjem uobičajene geste kojom je pokušao odjelotvoriti odsutnost. Izložbu možete pogledati od 17 do 20 sati, u amfiteatru Eurodoma.

Najava 17. dana

„ZALJUBLJENI SHAKESPEARE“

Iznimno popularan filmski naslov iz 1998. koji uspješno kombinira komediju i izmišljenu romansu ponajvećeg dramatičara svih vremena, za pozornicu je 2014. adaptirao Lee Hall koji je slično već uspješno napravio i s hitom Billy Elliot. Predstava prikazuje ljubavnu aferu čuvenog dramskog pisca u vrijeme kada je pisao Romea i Juliju. Iako izmišljena, priča obiluje brojnim referencama na mnoge Shakespearove drame, a nekoliko je likova utemeljeno na njegovim stvarnim suvremenicima. Na audiciju za Romea u Shakespearovoj kazališnoj družini javi se mladić po imenu Thomas Kent kojem slavni bard povjerava naslovnu ulogu, ne sluteći da je ispod maske dječaka djevojka Viola, inače strastvena obožavateljica teatra i njegovih djela, želeći se okušati u tada za djevojke zabranjenom glumačkom zanimanju i približiti obožavanom autoru. U hrvatskoj inačici, premijerno izvedenoj u svibnju ove godine, glavne uloge tumače Fiip Jurčić i Dajana Čuljak, režiju potpisuje Stanislav Slovak, a predstava je nastala u koprodukciji ZGK Komedija i HNK u Varaždinu. Bit će prikazana na Trgu Svetog Trojstva, s početkom u 21 sat.

Najava 16. dana

WALDINGERIONICA

Program i ove subote započinjemo u prijepodnevnim satima radionicom u Galeriji Waldinger. Namijenjena je djeci od 6 do 12 godina, a inspirirana izložbom Ivana Kožarića. Tema likovne radionice je skulptura, a naziv “Punina i praznina”. Početak je u 10 sati i 30 minuta.

URBANE INTERVENCIJE

Program Urbane intervencije je usmjeren na propitivanje prostornih odnosa spojem arhitekture i ulične umjetnosti te interakcije obnovljenog objekta i lokalne zajednice. Kroz program je planirana obnova i uređenje tramvajskog stajališta ispred Perivoja kralja Tomislava, uz stručni nadzor i savjetovanje Konzervatorskog odjela u Osijeku. Uređenje i prenamjena napuštenog stajališta je koncipirano u stvaranje javne “ulične” galerije. Također, programom se pridonosi popularizaciji i razvijanju “ulične” umjetnosti (street art) u gradu. Projekt će biti javno predstavljen u 19 sati.

“TRI TOČKE”

Ambijentalna predstava “Tri točke” realizirana je u sklopu međunarodnog projekta pod nazivom “S.O.S. – Subotica Osijek secesijska tematska ruta”. Predstava je nastala prema povijesnim činjenicama o članovima poznatih osječkih obitelji Povischil, Hengl i Sauter, a detalji njihovih života su prikazani kroz odnose između sluga i poslodavaca. Šetnjom kroz Europsku aveniju probudit ćemo brojna sjećanja na razdoblje secesije i otkriti kulturno i povijesno značenje koje se krije iza projekta S.O.S. Vidimo se u 20 sati na Europskoj aveniji, ispred kućnog broja 12.

MOSTARSKI “HAMLET”

“Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja”, hrvatski dramski klasik, ovjenčan brojnim nagradama za tekst i još brojnijim nagradama za mnoga uprizorenja u prošlih četrdeset i šest godina na profesionalnim i amaterskim pozornicama u bivšoj Jugoslaviji i inozemstvu, uglavnom jamči uspjeh svakoj kazališnoj kući kao svojevrsni repertoarni eliksir. No s druge strane, upravo zbog činjenice da je njezina repertoarna zavodljivost utkana u kolektivno nesvjesno ovih prostora, njezina postavka može biti mač s dvije oštrice. Mostarski „Hamlet“ postavljen je na scenu ispunjenu bačvama raznih veličina, odnosno na veliko seosko gumno s nebom i oblacima u trećem planu. Prostor zapravo sugerira jednu veliku krčmu na otvorenom, donjomrdušku agoru, koja je i groteskni vlaški parlament i pozornica, s Brešanovim „Hamletom“ kao jedinom točkom dnevnog reda. Predstava će biti odigrana u HNK u Osijeku, s početkom u 21 sat.

Odjava 14. dana

GDJE NAM JE I KAKVA LIKOVNA SCENA?!

Kako bi se likovnu scenu grada Osijeka bolje pozicioniralo, ali i prezentiralo javnosti, u Hrvatskom društvu likovnih umjetnika rodila se ideja organiziranja okrugloga stola koji će se baviti i umjetničkim obrazovanje, ali i samom likovnom scenom u našem gradu. Ideja je realizirana u sklopu Osječkog ljeta kulture, a sudjelovlai su poznati stručnjaci – od Igora Loinjaka kao moderatora, do Vladimira Freliha, Valentine Radoš, Andreja Tomića, Ane Popović i Ivane Đerđ Dunđerović. Kada se govori o prezentaciji vizualnih umjetnosti trebamo biti zadovoljni, jer ta je scena u Osijeku aktivna. No, s druge strane valja aktivnije razmišljati i govoriti i o budućnosti, a tu su za dijalog ključni i građani i institucije.

“TROJICA U TRNJU”

Pravi recept kako izvrstan roman pretočiti u još bolju predstavu, pronašlo je Dječje kazalište Branka Mihaljevića u Osijeku i tim predvođen redateljem Nikolom Zavišićem. Na oduševljenje pune dvorane na sinoćnjoj premijeri prikazali su odličnu kombinaciju video snimaka i glume na sceni, pri čemu još više do izražaja dolaze umijeće, ali i snalažljivost glumaca. A to su Srđan Kovačević i Kristina Fančović sinoć dokazali da znaju, jer su trenutak manjih tehničkih poteškoća premostili upravo svojom sposobnošću improvizacije i snalaženja u nepredviđenim okolnostima. Čestitke naravno idu i Gordanu Marijanoviću i Ivani Vukićević, kao i svima onima koji su sudjelovali u video-uratcima projiciranim tijekom predstave. Bitno je za istaknuti da je ova predstava namijenjena prvenstveno tinejdžerima, odnosno djeci starijoj od 10 godina za koje na osječkoj kazališnoj sceni inače ima jako malo predstava. No uživati mogu, i sinoć i jesu, i odrasli.

Najava 15. dana

“#2H=”

Što se krije iza naziva #2H= svi radoznali ljubitelji kulture moći će saznati dođu li večeras u 20 sati u amfiteatar Eurodom. Tamo će im se, performansom i izložbom, predstaviti Marko Pašalić.

“TROJICA U TRNJU”

Dugo se već priča o tome kako su osječki tinejdžeri koji vole kazalište zakinuti, jer one u Dječjem kazalištu su prerasli, a većini u “velikim” kazalištima još nisu dorasli. Sada napokon i oni mogu uživati u umjetnosti, jer Dječje kazalište Branka Mihaljevića upravo za njihov uzrast napravilo je izvrsnu predstavu “Trojica u Trnju” čija je repriza na programu OLJK-a večeras, u 20 sati i 30 minuta. Dođite i uvjerite se! A možete doći i ako ste stariji, nećete požaliti!

Odgođeno “BUĐENJE”

Poštovani ljubitelji kulture!

Zbog nepredviđenih okolnosti, predstavu “Buđenje” prisiljeni smo odgoditi za jesen. Povrat novca od ulaznica moguće je ostvariti u Galeriji Waldinger, u Fakultetskoj 7 u Tvrđi. Radno vrijeme Galerije je od utorka do nedjelje od 17 do 20 sati.

Hvala vam na razumijevanju

Odjava 13. dana

“SEXY RUBLJE”

Dramedija – tako su glumci Vlasta i Igor Golub nazvali svoju predstavu “Sexy rublje”, koju su sinoć odigrali u Barutani. Par, koji je u braku već 25 godina, odlazi na romantični vikend u hotel s pet zvjezdica, da “obnovi strasti”. Predstava je puna obrata i realnih životnih situacija u kojima se mogu pronaći gotovo svi parovi u dugogodišnjim vezama. Kroz red smijeha, red ozbiljnosti, na površinu izlaze duboka tjeskoba, tuga zbog minulog vremena, nezadovoljstvo rutinom posla i obiteljskih odgovornosti, strah od smrti.

“BRODOLOMKE”

Na brutalan, a opet humorističan način o svakodnevnici i životu progovorila je i predstava Brodolomke. Tragikomična priča o četiri žene zarobljene na jednom mjestu – klinici za odvikavanje od ovisnosti. Ovisnosti kao odgovora na život, kao posljedice puta kojeg su odabrale, ili možda čak bile prisiljene odabrati. Jer dok je alkoholizam kod muškaraca društveno prihvaćen i događa se najčešće na javnim mjestima, žene piju potajno, skrivajući se od očiju javnosti, a do alkoholizma uvijek dovodi nekakav drugi, dublji problem kojega nisu u stanju riješiti. Nevjerojatne transformacije, glumačko autorstvo i vještina, ples i pjesma, duhovitost i neposrednost, jednostavnost i kompleksnost svakog ponaosob, najbolji su primjeri vrhunske izvedbene umjetnosti, u koju se gledatelj jednostavno mora zaljubiti. Što se osječkoj publici i dogodilo.

Najava 14. dana

DRUGA PREMIJERA OLJK-a

I ove godine Dječje kazalište Branka Mihaljevića priprema novu poslasticu za Osječko ljeto kulture – premijeru predstave Pavla Pavličića “Trojica u Trnju” za koju dramatizaciju i dramaturgiju potpisuje Dora Golub, a režiju Nikola Zavišić. Riječ je o popularnom detektivskom romanu za djecu s kojim su odrasle brojne generacije. Radnja se odvija krajem sedamdesetih godina prošlog stoljeća kad su noviji zagrebački kvartovi, poput Dugava, tek nastajali, a Trnje iz naslova predstavljalo je malu zaštićenu oazu usred grada, još netaknutu nadolazećom modernizacijom i urbanizacijom. Upravo zato predstava koristi tehnike videa kao metaforu za sjećanje. Stoga songovi o nekadašnjim simbolima napretka, ali i punopravnim “članovima” brojnih radničkih obitelji, spačeku, tristaću i fići, evociraju nostalgiju, a ujedno mladoj publici ukazuju na nekadašnji način života. U predstavi igraju Srđan Kovačević, Kristina Fančović, Ivana Vukićević i Gordan Marijanović, a u filmskim sekvencama pojavljuje se desetak glumaca, uglavnom Dječjeg kazališta. Premijera je zakazana za 20 sati, u Dječjem kazalištu Branka Mihaljevića.

UMJETNIČKO OBRAZOVANJE I LIKOVNA SCENA GRADA OSIJEKA

“Umjetničko obrazovanje i likovna scena grada Osijeka” naziv je okruglog stola koji će biti održan u dvorištu Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku. O ovoj nadasve zanimljivoj temi govorit će, i svoje stajalište obrazložiti, niz u svijetu kulture i umjetnosti poznatih stručnjaka – Valentina Radoš, Vladimir Frelih, Andrej Tomić, Ana Popović i Ivana Đerđ Dunđerović. Moderator je Igor Loinjak, a okrugli stol počinje u 19 sati.

Odlična vijest!

Odlična vijest kaže kako će ovogodišnji OLJK postati bogatiji za još jedan program. Naime, definitivno je potvrđeno kako se velikoj družini OLJK-a 2019. pridružuje i Hrvatsko narodno kazalište u Mostaru s predstavom Ive Brešana “Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja”, u režiji Ivana Lea Leme. Predstava će biti odigrana u subotu, 13. srpnja, s početkom u 21 sat, u Hrvatskom narodnom kazalištu Osijek.

Otkazana dječja predstava

Dragi ljubitelji kulture,

pred nama su danas programi 13. dana Osječkog ljeta kulture u kojima ima ponekih izmjena. Kako smo vas i ranije izvještavali, zbog bolesti je OTKAZANA dječja predstava “Bajke… i još nešto” Kazališta Virovitica. No da Osječani ipak ne bi bili zakinuti za predstavu, ova je kazališna kuća odlučila predstaviti se s drugom predstavom, koja nije dječja, već namijenjena odrasloj publici, kako sam naslov i sugerira “Sexy rublje”. Mjesto i vrijeme ostaju isti, Barutana, 19 sati.

Odjava 12. dana

JERGOVIĆ U OSIJEKU

“Selidba”, roman Miljenka Jergovića koji govori o selidbi doslovno i u prenesenom smislu, bio je tema ugodnih razgovora u dvorištu Gradske i sveučilišne knjižnice Osijek, kao jedan od jučerašnjih programa Osječkog ljeta kulture. Jergović smatra kako je još teže “praviti reda” u stvarima dragih osoba koje su tek nedavno umrle, nego među vlastitima. Kaže kako bi čovjek trebao prestati čuvati stvari općenito, želi li biti slobodan, no istovremeno priznaje kako je on, kako kaže, “kustos svog života”, jer se ne želi riješiti ničega – od stvari do uspomena. Otkrio je i kako nikada nije planirao napisati toliko knjiga, te da i dan-danas, kada ga netko pita za broj, pokušava ga umanjiti i sakriti kao “sredovječna holivudska glumica 40-ih godina prošloga stoljeća svoje godine”, zaključuje.

“UMJETNIK ZA HITNE INTERVENCIJE”

Pogreška kao imperativ za razvoj i napredak, posebice mladog umjetnika, bila je tema plesne predstave kojom se osječkoj publici ove godine predstavila Plesna mreža Hrvatske, točnije Studio za suvremeni ples i Public&private iz Berlina. Iako suvremeni ples postoji u Hrvatskoj od 60-ih godina prošloga stoljeća, još uvijek nije valoriziran i postavljen na mjesto koje mu pripada, mišljenja je producent Studija Branko Banković. O vrijednosti truda, rada, ali i rezultata koji se postižu, govori uspjeh zabilježen van Hrvatske, pa tako i ove predstave “Umjetnik za hitne intervencije” koja je odigrana premijerno i u Berlinu. Ova predstava postavlja pitanje, ali ne nudi konkretan odgovor već ga svaki gledatelj pronalazi za sebe, na pitanje treba li umjetnost raditi za sebe ili treba podilaziti publici na uštrb vlastitog razvoja.

Najava 13. dana

“SEXY RUBLJE”

Nakon što su, zbog bolesti, morali otkazati gostovanje predstave “Bajke… i još nešto”, Kazalište Virovitica Osječanima će se iskupiti drugom predstavom. Drama kanadske autorice Michele Riml dobro je skrojen komad na žanrovskom razmeđu komedije i drame; napisan je da zabavi, ali i omogući emocionalnu identifikaciju s glavnim likovima, supružnicima u pedesetim godinama života, roditeljima troje djece, poljuljanima u pouzdanju u svoje životne izbore i odluke, nostalgičnima, možda i pomalo poraženima. Iza naizgled trivijalne seksualne frustracije i vrckavih svađica u maniri američke screwball komedije skrivaju se duboka tjeskoba, tuga zbog minulog vremena, nezadovoljstvo rutinom posla i obiteljskih odgovornosti, strah od smrti. Početak je u 19 sati, mjesto Barutana.

“BRODOLOMKE”

Brodolomke su dirljiva i tragikomična priča o četiri žene zarobljene na jednom mjestu. Iako različitih životnih priča, sudbina ih poveže na najneobičniji način. Stvaraju se novi životni obrasci kroz učenje o sebi, dok ih sve povezuje ovisnost. Ovisnost kao odgovor na život, kao posljedica puta kojeg su odabrale. Zamislite samo što biste vi napravili da ste zatvoreni u četiri zida sami sa sobom? A što bi tek napravili da ste u nemogućnosti suočiti se sami sa sobom zatvoreni s još troje koji se traže? Nevjerojatne transformacije, glumačko autorstvo i vještina, ples i pjesma, duhovitost i neposrednost, jednostavnost i kompleksnost svakog ponaosob, najbolji su primjeri vrhunske izvedbene umjetnosti, u koju se gledatelj jednostavno mora zaljubiti. “Brodolomke” su Ecija Ojdanić, Sanja Milardović, Nataša Kopeč i Iva Jerković, a s njima je i Sven Šestak. Predstava će biti odigrana na Trgu Svetog Trojstva, s početkom u 21 sat.

Odjava 11. dana

TO JE GLUMA! I TO JE PREDSTAVA!

Krleža na način Narodnog pozorišta u Beogradu, u produkciji BeoArta. “U agoniji”, ali drugi i treći čin. I glumci koji krležijanski tekst izgovaraju kao da im je na materinjem jeziku. Emocije doslovno na pladnju od prve do zadnje minute. Sinoćnja predstava u Barutani pokazala je koliko je Krleža besmrtan, koliko je aktualan i stotinu godina nakon što je napisao drugi čin, ali i da moraš biti “kalibar od glumca” da bi takve uloge mogao iznijeti. A Marija Vicković, Radovan Vujović i Branko Cvejić pokazali su da to doista i jesu. U jednu ruku zahvaljujući i izvrsnoj dramatizaciji Ane Đorđević. Ljubavna drama Laure i Križovca u drugom je planu, a puna pozornost posvećena je današnjoj podređenosti ljudi kapitalu i neiskrenim odnosima u javnom i privatnom životu koji su najekstremniji odraz onoga što se začelo upravo tada.

“GLAVOM KROZ ZID”

Iako je ići glavom kroz zid uvijek bolno i neki se zidovi čine nesrušljivima, glavom kroz zid moramo ići, kaže autor knjige promovirane u prepunom dvorištu GISKO-a, Zoran Predin. Glavom kroz zid je poduhvat kojim se neke stvari može pokrenuti i promijeniti svijet, dodao je, pojasnivši kako tu prvenstveno misli i na zidove koje smo davno krvlju srušili, a koje bi neki sada ponovno dizali. Kaže i kako je knjiga već u prvom krugu promocija naišla na prave ljude, na ciljanu publiku koja ju na pravi način čita i shvaća, a vjeruje da će naći put i do onih koji dosad nisu pratili njegov rad. Nakon promocije, Predin je održao i mini-koncert.

X