Marko Jovanovac

Marko Jovanovac, osječki dizajner iza kojeg je već nekoliko važnih priznanja i ove je godine zadužen za vizualnu prepoznatljivost Osječkog ljeta kulture.

Važan element svake manifestacije svakako jesu i njegovi promidžbeni materijali. Koliko je i je li uopće teško prenijeti bit programa u sliku, reći će nam sam Marko.

S obzirom na dugogodišnju tradiciju održavanja OLJK-a i mnoga grafička rješenja, nije jednostavno svake godine predstaviti izvrsno i originalno rješenje. Iako niste autor svih dosadašnjih, postoji li određena kreativna težina u stvaranju novih promidžbenih materijala?

Ovo je treće izdanje OLJK-a koje dizajniram i ako pogledate sve godine unazad, svake godine identitet je poseban, jedinstven i problematizira drugu temu. Svaka od tema nosi određenu kreativnu težinu, ali upravo je to ono što posao nas dizajnera čini zanimljivim, jer dizajn je samo jedna od komponenti uspješne vizualne komunikacije. Kreativna težina sastoji se u ograničenjima koja definiraju okolnosti, naručitelji dizajna i/ili mi kao izvođači tj. dizajneri. Ovogodišnje, jubilarno 20. izdanje OLJK-a nosi poseban značaj i to se osjeti u komunikaciji sa svim dionicima. Svi pridaju poseban značaj manifestaciji, pa je i nama u studiju Symbol poseban izazov dati svoj doprinos s kreativno komunikacijske strane.

Prošle ste godine dizajnom vrlo uspješno povezali sladoled i kulturu. Koja nit vas je vodila ove godine, što možemo očekivati i ima li kakvih iznenađenja?

Prošlogodišnji smo OLJK naslonili na lokalpatriotizam koji je bio izričito vidljiv unazad par godina. Mi Osječani volimo svoj grad, ljude, sleng, navike i komuniciranje nečeg tako pozitivnog može izvući samo pozitivnu reakciju publike. Ove smo se godine bavili činjenicom da je ovo 20. izdanje i da je kalendarski 2020. godina. “Igra” modula dvadesetica se sama nametnula. Htjeli smo napraviti identitet koji će biti klasičnije prirode – suvremena interpretacija švicarskog plakata.

Kako funkcionira sam odabir konačnog vizualnog rješenja OLJK-a? Je li proces dugotrajan, biraju li naručitelji konačno rješenje od više ponuđenih ili u izradi pratite želje naručitelja?

Kao i kod svakog drugog projekta, proces započinjemo dobrim dijalogom i detaljnim upitnikom, te postavljanjem inspirativnih ploča. Nakon što dobijemo dovoljno povratnih informacija od klijenta i to uskladimo s njihovim očekivanjima, krećemo na razradu idejnih rješenja. Obično predložimo 3 idejna smjera, koje zajedno s klijentom prokomentiramo te odabiremo jedan smjer za daljnju razradu. Naručitelj, u ovom slučaju Grad Osijek bira rješenje, ali teško je reći da je izbor samo njihov jer od samog početka puno pričamo i zapravo gradimo smjerove zajedno i odluka bude uvijek manje, više zajednička. Dijalog i rad za Grad Osijek je uvijek iznimno konstruktivan i plodonosan, vjerujem da je rezultat obostranog uvažavanja i povjerenja te ekipi iz Upravnog odjela za društvene djelatnosti i ostalima s kojima surađujemo na ovom projektu ovim putem zahvaljujemo na tome.

X